24 April 2007

Menjengah Haji Zainal Buang Hussein

Autograf dari Haji Zainal berbentuk karikatur beliau beserta doa buat aku dalam membina kerjaya.


Sebahagian kulit novel grafik 'Gundah' yang dapat disiarkan.


Petikan dari karya terbaru Haji Zainal Buang Hussein dalam novel grafik berjudul 'Gundah'







Karikatur diri sendiri dijadikan hiasan di pintu masuk rumah. Aku tidak melepaskan peluang mengambil gambar untuk dijadikan simpanan peribadi dan aku kongsikan buat tatapan peminat-peminat Haji Zainal Buang Hussein di sini.












Di sinilah ruang Haji Zainal berkarya. Melihat kepada buku-buku yang menimbun, ternyata Haji Zainal Buang Hussein rajin membaca dan sering melakukan kajian bagi menghasilkan karya yang benar-benar berkualiti.


Haji Zainal Buang Hussein bersama potret Mawi, hasil lukisan beliau menggunakan cat minyak di atas canvas.


6 ulasan:

ORAET berkata...

wah.. menarikssss info ko ni cik jonos..

kalu ada tambah lagi..

ko pegi rumah zunar plak ker.. lama aku x jumpa dia.. kalu ko pegi tu ..saun2 la aku.. bley aku ikut skali.. hehe..

wehh.. bila nak minum2 lagi ni.. lama x borak ni..

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi..banyak ada. Tunggu backcover gundah complete aku siarkan.
Rumah Zunar? Aku last jumpa dia kat A&W pusat beli belah Cheras 3 bulan lepas. Nanti aku intai-intai dulu. Kalau dapat nak gi jugak minta sain buku kartun baru dia.

ORAET berkata...

tu la.. selain minta free otograf.. aku pun nak minta free buku kartun dia. hua hua hua..

ok bra.. selamat memblog

Tanpa Nama berkata...

Ahaha..Bijak Emio..bijaaakk..

Panaharjuna berkata...

Arrrgh emio emio..bra lagi...tapi aku kagum la dengan ko Dato', contact cargas siot!, laporan terkini tuh...itu pasal 3 malam tak nampak bulan ek, tak pe..tak pe..kerja yang baik harus di teruskan!. Hidup dato' J !

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Tan Sri Panah.Tidak kita..siapa lagi akan perjuangkan rakan-rakan kita.